VELKOMMEN TIL BØEN BARNEHAGE!!

Bøen barnehage er en, en avdelings privat barnehage som ligger i flotte naturomgivelser med fine turmuligheter. Vi har egen gapahuk, to klatrestativ, husker, politibil, sjørøverskute og sandkasser i barnehagens uteområde. ca 100m fra barnehagen har vi eget turområde med 2 lavvoer, klatrenett, balansetau, bålplass og mye mer

• Bøen barnehage er en privat foreldrevet barnehage som har eksistert siden i 1989 og har i disse årene skiftet driftsform etter forespørsel og behov.
  • Vi holder til på Aslaksby på Sysle som ligger i Modum kommune.Barnehagen ligger ca 7km fra Vikersund, med Sysle skole som nær nabo.
  • Pris, vi følger kommunens makspris.
  • Fredagsmåltid/turmat kr 25,- pr måltid. (01.03.21)
  • Søskenmoderasjon blir beregnet med et fratrekk på 30% på barn nr 2 og 50% på barn nr 3.(fra 01.03.14)
  • Vi har en enavdelingsbarnehage med 24 plasser til barn i alderen 0-6 år.
  • Åpningstida er fra 6.30-16.30.
  • Barnehagen er stengt i romjula, påskeuka, 5 planleggingsdager, og 3 uker på sommeren.

I Bøen barnehage er målet å gi barna god sosial kompetanse, vi har blant annet lagt vekt på begrepet folkeskikk. Sosial kompetanse handler om å kunne omgås hverandre på en ok måte. Dette barnehageåret er satsingsområdet kommunikasjon, språk og tekst og kropp, bevegelse, mat og helse.